Τετάρτη 2 Ιουλίου 2014

ΠΥΣΔΕ ΕΒΡΟΥ: ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ Νο 30. ΚΕΝΑ - ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ 2014-2015


ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ Νο 30


Συνεδρίασε την Δευτέρα 30-06-2014 το ΠΥΣΔΕ Έβρου με παρόντα τα τέσσερα τακτικά του μέλη Στη θέση του Δ/ντού Εκπ/σης και Προέδρου του ΠΥΣΔΕ κ. Ζιαγάκη Παναγιώτη συμμετείχε ο αναπληρωτής του κ. Αποσταλακούδης Στέργιος. Μοναδικό θέμα ημερησίας διατάξεως ήταν το παρακάτω:

1.        Υπολογισμός κενών και πλεονασμάτων για τις μεταθέσεις του σχολ. έτους 2014-15
Το Συμβούλιο κατά τη συνεδρίασή του συζήτησε και αποφάσισε ως εξής:

Κατατέθηκαν από τον Πρόεδρο οι τελικοί διορθωμένοι πίνακες Α,Β και Γ που απεικονίζουν την κατάσταση των σχολικών μονάδων του νομού και καταγράφουν αριθμητικά αποτελέσματα κενών - πλεονασμάτων, κατά Σχολείο, Ομάδες Σχολείων και συνολικά ως Δ/νση Έβρου, αντιστοίχως. Οι πίνακες Α συμπληρώθηκαν από τα σχολεία και βάσει αυτών καταρτίστηκαν από τη Δ/νση οι πίνακες Β και Γ. Οι αρχικοί πίνακες είχαν αποσταλεί για παρατηρήσεις στα μέλη του ΠΥΣΔΕ από το μεσημέρι της Κυριακής. Με βάση τα παραπάνω στοιχεία ο Πρόεδρος πρότεινε αριθμητικά δεδομένα κενών – πλεονασμάτων στον πίνακα Γ << ως εκτίμηση του ΠΥΣΔΕ >> και κάλεσε τα μέλη του Συμβουλίου να αποφασίσουν σχετικώς.
Στην τοποθέτησή μας αναδείξαμε τα εξής:
1)                  Η διαδικασία με την οποία καλούνται τα Υπηρεσιακά Συμβούλια να υπολογίσουν κενά και πλεονάσματα του εκπαιδευτικού προσωπικού, όπως ζητά η σχετική εγκύκλιος του Υπουργείου, στηρίζεται στο ΠΔ 50/96 το οποίο ορίζει σαφώς άρθρο 4 παρ. 3 ότι οι εισηγήσεις των ΠΥΣΔΕ προς την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου αποστέλλονται μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου και άρθρο 4 παρ. 1 ότι για την πραγματοποίηση των μεταθέσεων καταρτίζονται μέχρι τις 10 Μαρτίου κάθε σχολικού έτους πίνακες κενών οργανικών θέσεων κατά περιοχή μετάθεσης. Η εγκύκλιος του Υπουργείου έρχεται προκλητικά καθυστερημένη ( 25/06 ) και όπως συνήθως, ζητά απάντηση σε ελάχιστο χρονικό διάστημα.
2)                  Η αύξηση του διδακτικού ωραρίου [ που εφαρμόστηκε στον υπολογισμό κενών και πλεονασμάτων από πέρυσι πριν ψηφιστεί ο σχετικός νόμος(!) ] πέρα από τις αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα του παρεχομένου εκπαιδευτικού έργου, έχει σαν αποτέλεσμα την εμφάνιση μεγάλου αριθμού πλεονασμάτων. Π.χ. έχουμε 197 ΠΕ02 στο νομό μας, 197 Χ 2 ώρες= 394 επιπλέον ώρες, 394/20 προκύπτουν περίπου 20 θέσεις καθηγητών ως αποτέλεσμα, που υπερκαλύπτουν κατά πολύ τα 7 εμφανιζόμενα << πλεονάσματα>>. Το ίδιο συμβαίνει σε πολλές ειδικότητες.
3)                  Σε ορισμένες ειδικότητες ( ΠΕ05, 06, 07, 08, 11, 16 και 19-20 ) θα έπρεπε να λαμβάνονται υπ’ όψιν και οι ανάγκες της Α/θμιας Εκπ/σης κατά το προσεχές σχολικό έτος. Έτσι θα εμφανιζόταν λιγότερα πλεονάσματα ή αλλού κενά.
4)                  Από την << έναρξη της κρίσης >>, με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου και συνολικά της συγκυβέρνησης, μια σημαντική και απαραίτητη διοικητική διαδικασία όπως αυτή του υπολογισμού κενών - πλεονασμάτων για τις μεταθέσεις, που γινόταν επί σειρά ετών, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, έχει φορτιστεί αρνητικά στη συνείδηση των συν. εκπ/κών, γιατί δεν υπηρετεί την ανάγκη της πραγματικής αποτύπωσης της υπηρεσιακής κατάστασης των εκπ/κών, αλλά επιχειρείται μέσω αυτής να κατασκευαστεί μια εικονική και επικοινωνιακή πραγματικότητα στην Παιδεία μας ριζικά διαφορετικής από την υφιστάμενη.

Κατόπιν σύμφωνα με τα παραπάνω διεκδικήσαμε έκδοση <<απόφασης – εκτίμησης ΠΥΣΔΕ>> που να περιλαμβάνει μηδενικά ( ή ακόμα και αρνητικά όπου είναι εφικτό ) αριθμητικά δεδομένα πλεονασμάτων, σύμφωνα με την αναμενόμενη πραγματική εικόνα των σχολείων το Σεπτέμβριο ( πλήθος λειτουργικών κενών ), έτσι ώστε να μπορέσουν να γίνουν μεταθέσεις, ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΓΙΑ ΕΚΕΙΝΕΣ ΤΙΣ ΚΕΝΕΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. Η πρότασή μας αυτή που ήταν μια γραμμή άμυνας απέναντι στις επικίνδυνες τακτικές του Υπουργείου μειοψήφησε (1 ψήφος), κι έτσι εκδόθηκε << απόφαση εκτίμησης ΠΥΣΔΕ >> σύμφωνα με την πρόταση του Προέδρου.

Δηλώσαμε πάντως ότι η διαδικασία επεξεργασίας των κενών - πλεονασμάτων είναι αντικειμενική σύμφωνα με τα στοιχεία των σχολείων.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
α) Δημοσιοποιούμε τους πίνακες Α,Β και Γ. Στην τελευταία στήλη του πίνακα Γ καταγράφονται τα κενά-πλεονάσματα σύμφωνα με την απόφαση του ΠΥΣΔΕ.
β) Στα στοιχεία των σχολείων των πινάκων Α, στους οργανικά ανήκοντες εκπ/κούς συμπεριλαμβάνονται και οι προσωρινά τοποθετημένοι με οποιονδήποτε τρόπο.
γ) Εάν κάποιος συνάδελφος διαπιστώσει λάθη ή ανακρίβειες παρακαλούμε να επικοινωνήσει για διόρθωση.
δ) Αφού επεξεργαστούμε τα υπάρχοντα στοιχεία, σύντομα θα δημοσιεύσουμε πίνακες χρήσιμους για τις επόμενες διαδικασίες υπηρεσιακών μεταβολών.


Με συναδελφικούς - αγωνιστικούς χαιρετισμούς


Κουσινίδης Χάρης – Φακούδης Βαγγέλης

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Που είναι οι πίνακες?

Γιαννάτου Κική είπε...

Οι πίνακες είναι στην ανάρτηση με τίτλο "ΠΥΣΔΕ ΕΒΡΟΥ: ΚΕΝΑ-ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ ΓΙΑ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ 2014-2015" στις 30/6/14