Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015

Τ. ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Εργαζόμαστε σε τρία επίπεδα για την πρόσληψη εκπαιδευτικών

«Εργαζόμαστε σε τρία επίπεδα, γνωρίζοντας βέβαια ότι είναι αδύνατον να λύσουμε το τεράστιο πρόβλημα των ελλείψεων εκπαιδευτικών στα σχολεία, μέσα σε λίγους μήνες. Όμως, ελπίζουμε ότι βάζουμε τις βάσεις, ώστε να λυθεί τα επόμενα χρόνια», είπε ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης, απαντώντας  σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Γ. Λαμπρούλη, σχετικά με τις χαμένες διδακτικές ώρες σε εκατοντάδες σχολεία της χώρας εξαιτίας των κενών θέσεων σε εκπαιδευτικούς, κι εξήγησε:

-Το πρώτο επίπεδο είναι αυτός της συνεργασίας με το συναρμόδιο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, για να καθορίσουμε τον αριθμό των προσλήψεων. Πρέπει να σας πω με κάθε ειλικρίνεια ότι αυτός ο αριθμός των δεκαπέντε χιλιάδων δυστυχώς δεν αφορά προσλήψεις μόνο στην εκπαίδευση. Η πρόθεση της Κυβέρνησης είναι να καλυφθούν κενά στην εκπαίδευση, στην υγεία και στους μηχανισμούς ελέγχου. Επομένως, ένας αριθμός από αυτούς θα έρθει και στο Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.
-Το δεύτερο επίπεδο είναι αυτό της επιστροφής των διαθέσιμων εκπαιδευτικών στο δημόσιο σχολείο. Όπως ξέρετε, σ’ αυτό το θέμα έχουν υπάρξει θετικές εξελίξεις. Ήδη στο νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί περιλαμβάνεται η κατηγορία αυτών των συναδέλφων εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα επανέλθουν όλοι στην εργασία τους, στην εκπαίδευση.
-Το τρίτο επίπεδο είναι αυτό της εξασφάλισης επαρκών πιστώσεων για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Δεν μπορούμε να μη χρησιμοποιήσουμε κονδύλια από το ΕΣΠΑ για να καλύψουμε τα κενά που έχουμε. Πρέπει να σας πω ότι σε καμία περίπτωση δεν προκρίνουμε τις ελαστικές σχέσεις εργασίας για τη δημόσια εκπαίδευση. Όμως, στην παρούσα δημοσιονομική συγκυρία, κάθε πίστωση, έστω και με τον τρόπο που σας ανέφερα, είναι απολύτως απαραίτητη.
Ο κ. Κουράκης τόνισε επίσης ότι:
Α. Έτσι λοιπόν, πρέπει να προσθέσω ότι η προηγούμενη πολιτική ηγεσία είχε πάρει ΧΡΗΜΑΤΑ για να πληρώσει τους αναπληρωτές και τους ωρομίσθιους 43 εκατομμύρια από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Β. Αυτό εμείς τότε το είχαμε καταδικάσει με την έννοια ότι, εάν παίρνεις χρήματα από τις δημόσιες επενδύσεις, δεν μπορείς να παρέμβεις ούτε στα νέα σχολεία, τα οποία χρειαζόμαστε -στην Κεφαλλονιά λόγου χάρη υπάρχει ανάγκη σχεδόν όλα τα σχολεία να ξαναχτιστούν από την αρχή με νέους αντισεισμικούς κανόνες- ούτε να κάνεις τις απαραίτητες παρεμβάσεις, ιδίως στα νηπιαγωγεία, τα οποία αυτή τη στιγμή φιλοξενούνται–στεγάζονται σε ισόγεια καταστήματα χωρίς αυλή και άλλες απαραίτητες συνθήκες που χρειάζονται για την εκπαιδευτική αυτή διαδικασία.
Γ. Έτσι λοιπόν, τώρα -θα έλεγα- με τις προηγούμενες τρεις κατευθύνσεις κινούμαστε από την πρώτη μέρα, ώστε στην επόμενη σχολική χρονιά φιλοδοξούμε τα κενά να είναι λιγότερα, οι εκπαιδευτικοί να βρίσκονται έγκαιρα στις θέσεις τους και η εργασιακή κατάσταση να είναι βελτιωμένη. Θα τιμήσουμε με όλα τα μέσα που διαθέτουμε το έργο που προσφέρουν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία μας κάνοντας ότι είναι δυνατόν για την αναβάθμισή τους και ταυτόχρονα θα προσπαθήσουμε όλα τα σχολεία της χώρας να ξεκινήσουν τη χρονιά με όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες στο εκπαιδευτικό δυναμικό τους.
Δ. Έτσι λοιπόν, κλείνοντας θα έλεγα ότι δεσμευόμαστε στο πλαίσιο αυτό απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία ότι η Κυβέρνηση θα κάνει ότι είναι δυνατόν, ώστε το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης να παρουσιαστεί αισθητά αναβαθμισμένο την επόμενη χρονιά. Στόχος μας ήταν και παραμένει η ανύψωση του αγαθού της παιδείας και η απρόσκοπτη πρόσβαση όλων των παιδιών σε αυτό. Με αυτήν την απαρέγκλιτη αρχή συνεχίζουμε να εργαζόμαστε και είμαστε βέβαιοι ότι με τη στήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας θα επιτύχουμε για το καλό του δημόσιου σχολείου και της κοινωνίας ό,τι μπορούμε περισσότερο.
Ε. Επαναλαμβάνω ότι συμμερίζομαι απολύτως την αγωνία σας και τις επισημάνσεις που κάνατε. Πραγματικά, μερικές εξ αυτών, όπως το να δίνουν και να προσέρχονται παιδιά στις πανελλαδικές εξετάσεις χωρίς να έχουν διδαχθεί το αντίστοιχο μάθημα…
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΑΜΠΡΟΥΛΗΣ: Ενδεικτικά το ανέφερα.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων): Αλλά και πολλά άλλα, τα οποία πρέπει να σας πω, μαθήματα …
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΑΜΠΡΟΥΛΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, συγγνώμη για τη διακοπή. Λέω ότι ενδεικτικά το ανέφερα.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων): Ναι, ακριβώς είναι ενδεικτικά. Υπάρχουν και άλλα δυστυχώς. Και δεν μας γεμίζουν καθόλου υπερηφάνεια, αλλά μόνο υποχρέωση για να μπορέσουμε να τα αντιμετωπίσουμε όσο γίνεται καλύτερα. Νωρίτερα στην πρωτολογία του ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας σημείωσε τα εξής:
- Το πρόβλημα, όπως γνωρίζουμε όλοι, των εκπαιδευτικών κενών κατέστη ακόμη πιο οξύ τα προηγούμενα χρόνια και ιδιαίτερα τα δύο τελευταία, καθώς περικόπηκαν δραστικά από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας με την αναθεώρηση του Μεσοπρόθεσμού Πλαισίου Δημοσιονομικής Πολιτικής 2013-2016 -το Φεβρουάριο για το 2013- οι εγγεγραμμένες πιστώσεις για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
-Γνωρίζουμε όλοι ότι δυστυχώς εδώ και πέντε ολόκληρα χρόνια δεν πραγματοποιούνται προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, εξαιτίας της γνωστής πολιτικής που επιλέχθηκε από τις προηγούμενες ηγεσίες για τη συρρίκνωση του δημόσιου τομέα.
-Σε αυτήν την πολύ δύσκολη κατάσταση, αν προσθέσουμε και τις χιλιάδες συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών κάθε χρόνο, οι οποίες δεν αναπληρώνονται, εξαιτίας ακριβώς του περιορισμού των προσλήψεων, καταλαβαίνουμε ότι η κατάσταση που παρέλαβε η νυν ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και το θέμα που κληθήκαμε να διαχειριστούμε στο μέσο της χρονιάς με περιορισμένες πιστώσεις και με τρομακτική πίεση χρόνου είναι πάρα πολύ μεγάλο.
-Στο σημείο αυτό θα πρέπει να τονίσουμε ότι η λύση του θέματος υπερβαίνει της αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας, γιατί γνωρίζετε ότι η διαδικασία των προσλήψεων για όλο το δημόσιο τομέα είναι βασικό αντικείμενο συνολικά της Κυβέρνησης και βεβαίως του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, όπως ονομάζεται πλέον.
-Πρέπει, επίσης, να γνωρίζουμε όλοι ότι οι διατάξεις αυτές τα τελευταία χρόνια ήταν άκρως περιοριστικές και αφορούσαν και την εκπαίδευση, δηλαδή το ένα προς πέντε και το ένα προς δέκα το οποίο δεν ίσχυσε, με αποτέλεσμα να μη γίνει απολύτως καμία πρόσληψη σε κανέναν εκπαιδευτικό κλάδο.
-Επιπλέον, είχαμε και το δυσμενέστατο αποτέλεσμα για την εκπαίδευση των χιλιάδων απολύσεων εκπαιδευτικών της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, μέσω της διαθεσιμότητας, χωρίς –επαναλαμβάνω- να προσθέτουμε και να συνυπολογίζουμε και τις συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών.
-Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σας πω ότι από την ενημέρωση που είχαμε από τις αρμόδιες υπηρεσίες το μόνο αίτημα που είχε υποβληθεί από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία αφορούσε τριακόσιες μόνο θέσεις εκπαιδευτικών και στο οποίο δεν έχει υπάρξει καμία ανταπόκριση από την αρμόδια Επιτροπή που εγκρίνει τα θέματα αυτά, όπως προβλέπεται από την πράξη Υπουργικού Συμβουλίου 33/2006. Από τη σχετική υπηρεσιακή ενημέρωση που είχαμε από το Υπουργείο προέκυψε ότι το αίτημα αυτό υποβλήθηκε τον Ιούλιο του 2014 και δεν απαντήθηκε ποτέ.
-Επίσης, σύμφωνα με την ενημέρωση που πήραμε από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, σ’ ό,τι αφορά τους αναπληρωτές για την τρέχουσα χρονιά μέχρι τις 23 Μαρτίου για το σύνολο της εκπαίδευσης, πραγματοποιήθηκαν έντεκα χιλιάδες εννιακόσιες δεκατέσσερις προσλήψεις αναπληρωτών πλήρους και μειωμένου ωράριο με πιστώσεις από τον Τακτικό Προϋπολογισμό, από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και από τα κονδύλια του ΕΣΠΑ. Αυτή είναι η κατάσταση.
-Με βάση τα γνωστά δημοσιονομικά δεδομένα, θα προσπαθήσουμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε, ώστε να ολοκληρωθεί η φετινή χρονιά με όσο το δυνατόν μικρότερες απώλειες για τους μαθητές και να προγραμματίσουμε τις παρεμβάσεις μας για το νέο σχολικό έτος, ώστε του χρόνου να αντιμετωπίσουμε όσο το δυνατόν λιγότερα προβλήματα. Για τον τρόπο αυτό θα αναφερθώ στη δευτερολογία μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: